perjantai 21. tammikuuta 2011

KIRJOITTAMINEN

Alkoivat yöt,
lumelta, keväältä tuoksuvat.

Tämä yhdistelmä on syksyn nälkäinen
vastakohta, kun lehdiltä ja lumelta tuoksuvat
yöt tuovat sumussa mieleen Balzacin.
Minulle se tuo mieleen taas Berzcehyin,
ja minä nousen ylös puolenyön jälkeen,
aivan kuin maailmoja mullistava,
minua koskettava pitkä aamunkoitto tekisi
tuloaan. Taas on aika
kylvää kirjaimia.

- Aladár Lászlóffy -
Yhteisessä sateessa (WSOY 2006, suomennos Hannu Launonen/Béla Jávorszky)
kuva Iines

4 kommenttia:

  1. Oi miten rakastan tuota ilmaisua: "taas on aika kylvää kirjaimia"

    ja tuo puu tuolla...

    VastaaPoista
  2. Hanne, niin minäkin...

    ...ja puu kuin kuurainen koru...

    VastaaPoista
  3. Ihania kuvia ja ihanaa lukemista, rakastan kirjoja, olen lukenut parikin kertaa saman kirjan, erik. pidän tosikertomuksista ja runoista, jota rustaan joskus itsekkin.Ehditkö käydä myös minun kuvia katsomassa, paljon en kirjoita, sillä ihmiset ei jaksa lukea pitkiä tekstejä.t.pipsa

    VastaaPoista
  4. Pipsa, tämä onkin kaunosieluille, runon viemille tämä Lumikarpalo.

    Lupaan tulla tänään;-) Tulen aina kun aika ja jkasaminen sallii. Olen joutunut hiukan rajoittamaan koneella istumistani...

    Niinhän se on, että ihmisillä ei aikaa pitkiin teksteihin ja niitä minulla kyllä on Leena Lumissa.

    VastaaPoista